Zoeken
  • Dominique Pibia

Mijn verblijf bij The Dylan en wat jij ervan kan leren....!

Ik was vorige week op een hele fijne plek, The Dylan Amsterdam.


Als je de kans hebt en je wilt compleet in de watten gelegd worden, dan raad ik je aan hier een overnachting te boeken. Na het maken van de boeking, begon het feestje al. Welke interieur stijl van de kamer onze voorkeur had? Willen we een bad of een douche, of beiden? Houden we van uitzicht op de tuin of de gracht? Hebben we verder speciale wensen? Willen we roomservice ontbijt- en diner of mogen ze ons assisteren met take-way elders? Komen we voor zakelijke doeleinden of ontspanning? Communicatie en je gast willen leren kennen, is key! Zorg ervoor dat je de verwachting van de gast in kaart brengt en onderzoek waar je deze kunt overtreffen.

Bij aankomst werd het feest voortgezet. We werden warm onthaald bij de voordeur; “Van harte welkom, meneer en mevrouw Pibia - de Groot”. Zouden ze stiekem hebben gegoogeld hoe we eruit zien….? We hadden geen aankomsttijdstip doorgegeven. Anyway, als dat ervoor nodig is, doe het! Het zorgt meteen voor een aangenaam verrassingselement.


De bagage werd overgenomen, we konden plaatsnemen bij de open haard en er werd een drankje en lekkernij van het huis geserveerd. Inchecken doe je dus op een comfortabele stoel, in plaats van staand met je spullen in de hand.


Prachtige kamers, van alle gemakken voorzien. Oké, hier en daar wat onhandigheid qua stopcontact en -in onze kamer - een hoge douche opstap, maar dat vergaten we direct, want de rest was helemaal on point. En we hebben inmiddels aardig wat (luxe) hotels van binnen zien. The Dylan is gewoon een plaatje voorzien van gemakken die je nodig hebt.


Ik moest wat werk verrichten, mijn man had een zakelijk afspraak in het centrum. Terwijl ik “achter” bleef, werd ik zeker niet vergeten. Bij terugkomst werd mijn man gevraagd of de afspraak naar wens is verlopen. Hij was zo’n 4 uur onderweg geweest en het was inmiddels 17.00 uur. Blijven inchecken met je gast, ook ver na de daadwerkelijke incheck! Het kan je zoveel informatie geven waarmee je “piekmomenten” kunt inbouwen in iemands verblijf. En dat gebeurde; zodra mijn man arriveerde op de kamer, werd er aangeklopt. Voor ons beiden een huisgemaakt gebakje, om even bij te komen van de werkdag.


Ik had het idee compleet weg te zijn van huis en zelfs Covid leek mijlenver, want met een knap staaltje gastheerschap en het goed inrichten van je hotel/restaurant zijn de maatregelen slechts heel subtiel aanwezig in plaats van dat je ermee om de oren wordt gegooid. Chapeau!


S’ochtends werd er een fantastisch ontbijt gereserveerd, met weer een oprecht praatje en interesse in onze voorkeuren. Contact maken en je het gevoel geven dat je alles los kunt laten, dat kunnen de gastheren- en dames van The Dylan wel. Zelfs de check-out, meestal toch het meest onplezierige gedeelte van een verblijf, was een genoegen. De gastheer die ons de vorige dag incheckte, begon zijn dienst 30 minuten eerder om ons persoonlijk gedag te zeggen.


Oprechte gastvrijheid, persoonlijkheid en authenticiteit, aanvoelen waar de gast behoefte aan heeft. Dat is wat mij betreft ware gastbeleving. Het resultaat? We hebben extra uitgebreid genuttigd, want het voelde als een feestje en dan schroom je nu eenmaal niet om nét wat feestelijker uit te pakken. De rekening betalen voelde als een plezier om uit te geven, met liefde daarop een riante fooi, we komen terug én vergeet de reclame niet die een tevreden gast maakt! Wij blij & The Dylan blij!


Nu hoor ik je denken, maar dat is toch logisch in een 5-sterren hotel? Ja, wellicht. Maar waarom zou je in een minder luxueus verblijf niet zo vol positieve emoties de deur uit kunnen gaan? Het is toch je plicht als ondernemer om je gasten zo blij en tevreden de deur uit te laten gaan, ongeacht hoe “luxe” jouw bedrijf is?


Van cafe om de hoek tot pizzeria, van brasserie tot sterrenzaak, van airbnb tot 5-sterren hotel en alles ertussen in. Iedereen kan dit gevoel aan zijn of haar gasten meegeven.

2 keer bekeken0 reacties